Sota els cingles de Bertí el Vallès obre les ales, els núvols s'hi posen i... no se'n saben avenir!

Novetats

20/06/2023

Els 3 Monts: De Tagamanent a Sant Feliu de Codines

Bassa del Pollancre, Cingles de Bertí (Sant Martí de Centelles, Osona, Catalunya)
L'espai natural dels Cingles de Bertí està creuat, com no podria ser d'altra manera, per una munió de pistes, camins i corriols que conviden a la pràctica del senderisme. En aquestes combinacions hi ha alguns itineraris que estan més o menys documentats i més o menys marcats. Entre ells, el GR®2, el GR®5, el PR®C-33 i la Matagalls Montserrat. No obstant, n'hi ha una altra, probablement menys coneguda, però no per això menys interessant, Els 3 Monts.

Els 3 Monts, com es descrivia en el lloc web que es va crear, "és un itinerari que podem considerar de baixa muntanya, poc tècnic, que transcorre a 45 minuts de Barcelona, entre els parcs naturals del Montseny, Sant Llorenç del Munt i l'Obac, i Montserrat, i que permet als amants del senderisme endinsar-se per racons desconeguts i arribar fins a punts emblemàtics de la Catalunya prelitoral. Començant pel Parc Natural del Montseny, declarat Reserva de la Biosfera per la Unesco l'any 1978, amb el seu mosaic de paisatges i la petjada cultural que l'home hi ha deixat i que ha inspirat artistes, intel·lectuals i científics, el senderista passa a l'abrupte i salvatge Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, un entorn carregat de mites i llegendes, per acabar a la muntanya de Montserrat, símbol cultural i espiritual català".

És un itinerari que està dividit en 6 etapes, la segona de la qual correspon als Cingles de Bertí, unint els nuclis urbans de Tagamanent i de Sant Feliu de Codines.

Powered by Wikiloc

La ruta com a tal no està senyalitzada, però sí que en bona part aprofita la senyalització d'altres rutes. Per aquest motiu, la descripció que ofereixo no és detallada i remeto als traçats d'aquests senders homologats per la FEEC per no fer un document excessivament llarg.

Dist. [m]  Parcial[m]  Hora  Alt. [m]    Descripció
     0:00:00  339    Ajuntament de Tagamanent. Seguir el GR®2 pel pont que creua el Congost.
 1599  1599  0:16:47  324    Després de creuar la C-17 arribem a l'anomenada Carretera de Ribes, l'antiga N-152, a l'extrem nord del nucli del Figaró. A partir d'aquí es segueixen els senyals del PR®-C 33.
 8902  7303  2:04:21  855    Collet de les Pereres. Deixar el PR al sortir del bosc, que se'n va a xaloc cap a l'església de Bertí. Comença el tram no senyalitzat oficialment de l'itinerari -tot i que es poden trobar marques verdes d'una ruta publicada per la UEC de la Vall del Tenes- seguint per la pista principal, que careneja a garbí i ofereix excel·lents vistes.
 10512  1610  2:29:02  793    El Soler de Bertí, casa enrunada en una cruïlla de camins. Seguir a la dreta, en el que és el principi d'un pronunciat i monòton descens.
 13280  2768  3:03:42  562    Roca Gironella, impressionant cua de cavall quan el Rossinyol baixa amb aigua. Es creua el riu a gual i es continua per la pista asfaltada cap a l'esquerra, seguint el riu per la seva dreta.
 14553  1273  3:18:15  505    Sant Miquel del Fai. Es deixen les marques verdes de la ruta de la UEC i al final de la carretera es connecta amb el GR®5, marques que porten fins al final de l'itinerari.
 20411  5858  4:42:29  472    Sant Feliu de Codines, final de l'itinerari.

Dades de la ruta:
  • Distància aproximada: 20.41 kms.
  • Durada aproximada: 4 hores i 42 minuts (sense comptar aturades).
  • Alçada mínima: 317 metres.
  • Alçada màxima: 920 metres.
  • Desnivell de pujada: 764 metres.
  • Desnivell de baixada: 633 metres.
  • Mapa recomanat: Cingles de Bertí (Editorial Alpina).
  • Índex IBP: 80.
Aquí podeu trobar una descripció molt més detallada d'aquesta etapa dels 3 Monts.