Sota els cingles de Bertí el Vallès obre les ales, els núvols s'hi posen i... no se'n saben avenir!

Novetats

16/04/2024

Territori aprova inicialment el projecte constructiu i l'estudi d'impacte ambiental de la variant de Sant Feliu de Codines

Imatge virtual del viaducte de la futura variant.
Font: Enginyeria Reventós

A data 21 de març de 2024, el Departament de Territori va aprovar inicialment el projecte constructiu i l'estudi d'impacte ambiental de la variant de Sant Feliu de Codines (C-59) per a sotmetre'ls a informació pública a partir de la setmana següent de l'aprovació. La consellera, Ester Capella i Farré, va informar d'aquest avanç en la tramitació d'aquest projecte durant una visita a l'Ajuntament de Moià, amb motiu de la signatura d'un conveni de col·laboració.

L'estudi d'impacte ambiental que se sotmet a informació pública recull un traçat d'una variant de la C-59 de quatre quilòmetres, per l'oest del nucli urbà de Sant Feliu de Codines, que permeti alliberar de trànsit de pas l'actual travessera. En la major part del recorregut, la secció de la carretera és de dos carrils més una via lenta en sentit Moià per a facilitar els avançaments en els trams amb més pendent. En la part amb menys pendent, la secció tindrà un carril per sentit.

Per afavorir la seguretat viària i evitar els xocs frontals, la variant compta amb un separador de fluxos entre els dos sentits de la circulació, amb una doble línia contínua, zona de zebrat central, i elements d'abalisament reflectants.

El traçat inclou la construcció de tres rotondes a nivell per a connectar amb la vialitat de l'entorn: principalment, l'actual travessera, la BP-1241 de Gallifa i la carretera C-1413b cap a Centelles. D'altra banda, cal remarcar un viaducte de 515 metres de longitud i de 60 metres d'alçada per a superar el sot de l'Ullar i un fals túnel de 120 metres de longitud a la zona de Can Bosc que podrà fer les funcions de pas de fauna i connector ecològic.

Un cop conclogui el procés d'informació pública i la tramitació ambiental amb l'emissió de la Declaració d'Impacte Ambiental per part del Departament d'Acció Climàtica, es podrà aprovar definitivament el projecte constructiu i encarregar la licitació de les obres.

L'alcalde de Sant Feliu, Pol Cabutí, diu que la tramitació del projecte de la variant segueix avançant, tot i no poder-se aprovar en els pressupostos de la Generalitat: "Des de l'Ajuntament hem treballat per tal que el projecte sigués de territori, és una variant que uneix el Vallès amb el Moianès i no només la variant de Sant Feliu". El mes d'octubre l'alcalde i el regidor d'Urbanisme es van reunir amb Marc Sanglàs, secretari d'Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori per tractar aquest tema, així com també s'han fet diverses reunions al Parlament i amb les alcaldies dels municipis veïns.

"Celebrem que es compleixin els terminis que ens van informar i això ens fa confiar en què el departament està complint amb els compromisos", diu l'alcalde. "Estudiarem el projecte, el compartirem amb la ciutadania i proposarem millorar per tal que la variant sigui el més respectuosa amb Sant Feliu i l'entorn", ha afirmat l'alcalde, que ha anunciat que "en els propers mesos convidarem el Departament de Territori a fer un acte obert explicant els detalls del projecte".

Font: Govern de Catalunya i Ajuntament de Sant Feliu de Codines.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Els comentaris d'aquesta pàgina són moderats. Abans de visualitzar-se haurà de ser aprovat pel propietari del blog, pel que pot passar un cert temps abans no sigui publicat.

Post Top Ad

Your Ad Spot