Sota els cingles de Bertí el Vallès obre les ales, els núvols s'hi posen i... no se'n saben avenir!

Novetats

10/10/2023

Modificació del servei de la línia R3 per les obres de duplicació de via entre Parets del Vallès i La Garriga

El passat divendres 29 de setembre, la Generalitat de Catalunya va fer públics els detalls de les obres de desdoblament de la línia R3 entre les estacions de Parets del Vallès i la Garriga. L'afectació més notòria de cara als usuaris de la línia del Nord és que aquestes obres comportaran que es talli la línia des del 12 d'octubre fins a la segona quinzena de gener entre les estacions de Mollet Santa Rosa i de Figaró. Només hi haurà trens en aquest tram excepte en les dues o tres primeres setmanes on el servei ferroviari serà una mica més ampli.

El servei es mantindrà amb les mateixes freqüències que ara tot i que hi pot haver alguns ajustos de minuts en els horaris per lligar-los al servei alternatiu per carretera. Els caps de setmana hi haurà set circulacions més per homogeneïtzar els horaris de dilluns a divendres. El tram entre Mollet i Parets del Vallès i Centelles es farà amb autobusos.

A Figaró s'habilitaran uns busos de pas. Uns procedents de Centelles, que continuaran el trajecte fins a Parets i Mollet, i els altres que vindran de Mollet i Parets i continuaran el trajecte cap a Centelles. En direcció sud, cap a Parets i Mollet, la parada dels autobusos es realitzarà al peu de l'estació mateixa del tren, mentre que en direcció nord, cap a Centelles, la parada serà la mateixa dels autobusos de línia a la carretera de Ribes.

Després d'aquest primer tall es reprendrà la circulació de trens, però els usuaris encara no podran gaudir de les millores. El ministeri de Transports calcula que a l'estiu vinent n'hi haurà un altre, que serà "encara més important i més llarg". "Perquè tot estigui llest caldran com a mínim dos anys més d'obres, fins a finals del 2025", han apuntat fonts de ministeri.

Es destinaran 155 milions d'euros per aconseguir tres grans objectius: adequar les estacions de Parets, Granollers-Canovelles, les Franqueses del Vallès i la Garriga; construir passos subterranis que permetin eliminar els passos a nivell que encara hi ha en aquest tram, i treballar sobre 20 grans estructures de les 71 que hi ha projectades per a tota la línia.

A més, les andanes es faran més llargues (passaran de 160 metres a 210 metres cadascuna); es faran millores de seguretat, i es farà una millora tècnica general de tota la infraestructura. Durant aquest temps també caldrà construir tallers provisionals per als trens, millorar l'electrificació i la part més important: duplicar la via i afegir-ne una segona, que és la part de l'obra que s'endú la partida més gran de diners, 55,7 milions d'euros.

Fonts: Ajuntament de Figaró-Montmany, Rodalies Catalunya i Diari Ara.

1 comentari:

Els comentaris d'aquesta pàgina són moderats. Abans de visualitzar-se haurà de ser aprovat pel propietari del blog, pel que pot passar un cert temps abans no sigui publicat.

Post Top Ad

Your Ad Spot