El passat divendres 29 de setembre, la Generalitat de Catalunya va fer públics els detalls de les obres de desdoblament de la línia R3 entre les estacions de Parets del Vallès i la Garriga. L'afectació més notòria de cara als usuaris de la línia del Nord és que aquestes obres comportaran que es talli la línia des del 12 d'octubre fins a la segona quinzena de gener entre les estacions de Mollet Santa Rosa i de Figaró. Només hi haurà trens en aquest tram excepte en les dues o tres primeres setmanes on el servei ferroviari serà una mica més ampli.
El servei es mantindrà amb les mateixes freqüències que ara tot i que hi pot haver alguns ajustos de minuts en els horaris per lligar-los al servei alternatiu per carretera. Els caps de setmana hi haurà set circulacions més per homogeneïtzar els horaris de dilluns a divendres. El tram entre Mollet i Parets del Vallès i Centelles es farà amb autobusos.
A Figaró s'habilitaran uns busos de pas. Uns procedents de Centelles, que continuaran el trajecte fins a Parets i Mollet, i els altres que vindran de Mollet i Parets i continuaran el trajecte cap a Centelles. En direcció sud, cap a Parets i Mollet, la parada dels autobusos es realitzarà al peu de l'estació mateixa del tren, mentre que en direcció nord, cap a Centelles, la parada serà la mateixa dels autobusos de línia a la carretera de Ribes.
Després d'aquest primer tall es reprendrà la circulació de trens, però els usuaris encara no podran gaudir de les millores. El ministeri de Transports calcula que a l'estiu vinent n'hi haurà un altre, que serà "encara més important i més llarg". "Perquè tot estigui llest caldran com a mínim dos anys més d'obres, fins a finals del 2025", han apuntat fonts de ministeri.
Es destinaran 155 milions d'euros per aconseguir tres grans objectius: adequar les estacions de Parets, Granollers-Canovelles, les Franqueses del Vallès i la Garriga; construir passos subterranis que permetin eliminar els passos a nivell que encara hi ha en aquest tram, i treballar sobre 20 grans estructures de les 71 que hi ha projectades per a tota la línia.
A més, les andanes es faran més llargues (passaran de 160 metres a 210 metres cadascuna); es faran millores de seguretat, i es farà una millora tècnica general de tota la infraestructura. Durant aquest temps també caldrà construir tallers provisionals per als trens, millorar l'electrificació i la part més important: duplicar la via i afegir-ne una segona, que és la part de l'obra que s'endú la partida més gran de diners, 55,7 milions d'euros.
Fonts: Ajuntament de Figaró-Montmany, Rodalies Catalunya i Diari Ara.
El servei es mantindrà amb les mateixes freqüències que ara tot i que hi pot haver alguns ajustos de minuts en els horaris per lligar-los al servei alternatiu per carretera. Els caps de setmana hi haurà set circulacions més per homogeneïtzar els horaris de dilluns a divendres. El tram entre Mollet i Parets del Vallès i Centelles es farà amb autobusos.
A Figaró s'habilitaran uns busos de pas. Uns procedents de Centelles, que continuaran el trajecte fins a Parets i Mollet, i els altres que vindran de Mollet i Parets i continuaran el trajecte cap a Centelles. En direcció sud, cap a Parets i Mollet, la parada dels autobusos es realitzarà al peu de l'estació mateixa del tren, mentre que en direcció nord, cap a Centelles, la parada serà la mateixa dels autobusos de línia a la carretera de Ribes.
Després d'aquest primer tall es reprendrà la circulació de trens, però els usuaris encara no podran gaudir de les millores. El ministeri de Transports calcula que a l'estiu vinent n'hi haurà un altre, que serà "encara més important i més llarg". "Perquè tot estigui llest caldran com a mínim dos anys més d'obres, fins a finals del 2025", han apuntat fonts de ministeri.
Es destinaran 155 milions d'euros per aconseguir tres grans objectius: adequar les estacions de Parets, Granollers-Canovelles, les Franqueses del Vallès i la Garriga; construir passos subterranis que permetin eliminar els passos a nivell que encara hi ha en aquest tram, i treballar sobre 20 grans estructures de les 71 que hi ha projectades per a tota la línia.
A més, les andanes es faran més llargues (passaran de 160 metres a 210 metres cadascuna); es faran millores de seguretat, i es farà una millora tècnica general de tota la infraestructura. Durant aquest temps també caldrà construir tallers provisionals per als trens, millorar l'electrificació i la part més important: duplicar la via i afegir-ne una segona, que és la part de l'obra que s'endú la partida més gran de diners, 55,7 milions d'euros.
Fonts: Ajuntament de Figaró-Montmany, Rodalies Catalunya i Diari Ara.
Adif restablece la circulación ferroviaria de la R3 entre Parets del Vallès y La Garriga el 4 de febrero. Nota de premsa d'Adif publicada el 22 de gener de 2024.
ResponElimina