dimecres, 21 de juliol de 2010

Del Fai al molí de Llobateres

Aquesta excursió recorre una part de l'engorjat que forma el Tenes just abans dels seus espectaculars salts a Sant Miquel del Fai tot resseguint els diferents elements introduïts per l'home per a l'aprofitament de l'aigua. L'excursió es pot completar amb la visita del recinte de Sant Miquel del Fai. Si es vol fer l'excursió un xic més llarga es pot sortir del poble de Riells del Fai i arribar-se a Sant Miquel pel Sender del Fai, accés tradicional a l'antic monestir.

Powered by Wikiloc

El punt de partida és el pont que creua el Rossinyol (486m) i que serveix per apropar-se al recinte monàstic de Sant Miquel del Fai. Començarem la marxa seguint els senyals blanc-i-vermells del Sender dels Miradors (o GR-5) en direcció a Sant Feliu de Codines, això és, cap a ponent, seguint la carretera BV-1485. Després de gaudir de les aèries vistes de la vall de Sant Miquel, es creua el Tenes i es continua per la carretera.

Després d'un revolt pronunciat, aproximadament a l'alçada del quilòmetre 6 de la carretera, la deixem seguint els senyals del GR-5 (km 1.1; 0:15h; 486m), que s'enfila per un corriol enmig del bosc fins arribar a un replà dominat per una torre de tensió. En aquest punt (km 1.4; 0:20h; 532m) abandonem el GR-5 i seguim pel corriol en direcció a la torre, en lleuger descens. Quan el corriol gira vers mestral (km 1.9; 0:30h; 504m) comença una pujada, força aixargallada, que finalitza poc després d'una petita placeta i apareixen un senyals de color rosat (km 2.2; 0:35m; 551m).

El corriol és molt ombrívol, de bon caminar. Estem al bell mig de l'engorjat excavat per les aigües del Tenes. Després d'una estoneta s'arriba a una bifurcació (km 2.7; 0:40h; 555m) on hi ha dues alternatives: el corriol que puja suaument a mestral mena directament al molí de Llobateres, però agafarem el que baixa fortament a gregal. Poc després (km 2.8; 0:41h; 543m) hi ha un altre trencant: a mestral, un corriol poc fressat que mena al camí anterior; tornem a prendre el que baixa pronunciadament a gregal fent llaçades. Poc després arribem pràcticament al nivell del Tenes en el molí de Baix (km 2.95; 0:45h; 522m), d'on passant per les restes de l'edificació s'accedeix al riu i als bonics gorgs que hi ha per la zona. És un bon punt per recuperar forces fent un mos.

Remuntant el corriol mitjançant el qual hem arribat al molí de Baix, al primer trencant es pren el corriol poc fressat que s'havia comentat (km 3.1; 0:50h; 543m) cap a mestral, que és una drecera al camí del molí de Llobateres (km 3.2; 0:53h; 561m), que seguim de front. Just al darrere del molí de Llobateres (km 3.4; 0:58h; 552m) deixem el camí principal i baixant per unes escales accedim a aquest molí (km 3.5; 1:00h; 543m), cada cop més enrunat per l'abandó i la vegetació que l'engoleix. Creuant el Tenes a gual pot gaudir-se d'una visió més general del molí.

Tornarem a Sant Miquel del Fai desfent el camí d'anada. No agafarem el corriol poc fressat pel qual hem pujat del molí de Baix (km 3.8; 1:05h; 561m) per seguir a migjorn pel corriol més evident. No deixarem el corriol fins quan aquest gira a garbí després d'un tram de forta baixada. En aquest punt es deixa el corriol (km 5; 1:29h; 500m), que comença a pujar suaument, per prendre'n un que es desprèn a xaloc que baixa inicialment d'una manera suau i després d'una manera més pronunciada fins arribar a una pistota. Si ens passem de llarg no passa res, seguirem desfent el camí d'anada.

Ja a la pista (km 5.2; 1:33h, 490m) veiem que a la dreta queda una porta. Si seguim a l'esquerra, en descens, i just abans de creuar el Tenes prenem un corriolet a l'esquerra s'arriba a un petit embassament (km 5.35; 1:36h; 484m), un paratge amb molt d'encant. Retornem cap a la porta, que ens veurem obligats a rodejar i s'arriba a la carretera BV-1485 (km 5.6; 1:41h; 476m), que es seguirà fins arribar a Sant Miquel del Fai (km 6.67; 1:55h; 486m).

Algunes imatges d'aquesta excursió:

Dades de la ruta:
  • Distància aproximada: 6.67 quilòmetres
  • Durada aproximada: 1 hora i 55 minuts
  • Alçada mínima: 466 metres
  • Alçada màxima: 564 metres
  • Desnivell acumulat: 267 metres
  • Mapa recomanat: Cingles de Bertí (Editorial Alpina)

1. Jesus!!! Sòc la Susana (del Mas Cuspinera); no trobo la manera de contactar amb tu!!!

2. Hola Susana!!!! Posa'm en un comentari la teva adreça de correu electrònic, com que els comentaris són moderats no es veuran (no el publicaré) i llavors t'escric jo.

Els comentaris d'aquesta pàgina són moderats. Abans de visualitzar-se haurà de ser aprovat pel propietari del blog, pel que pot passar un cert temps abans no sigui publicat.