Sota els cingles de Bertí el Vallès obre les ales, els núvols s'hi posen i... no se'n saben avenir!

Novetats

06/12/2022

Territori enllesteix la millora de l'enllaç de la C-17 a Aiguafreda i l'Abella

El Departament de Territori ha enllestit la reforma de l'enllaç de la C-17 a l'Abella que dona servei tant als veïns d'Aiguafreda com als de l'Abella. Marc Sanglas, nou secretari de Mobilitat i Infraestructures, va visitar dijous a la tarda les obres acompanyat de representants dels ajuntaments d'Aiguafreda i Sant Martí de Centelles.

Les obres han buscat la millora de la seguretat, especialment, de la incorporació en direcció sud, que abans es feia a través d'un accés sense gairebé espai d'acceleració i amb una visibilitat molt dolenta. Amb aquests treballs, que han suposat una inversió de 3,2 milions, s'ha reconfigurat l'enllaç per generar un nou carril d'incorporació a la C-17 més al nord i amb una longitud de 70 metres en paral·lel a la calçada. El carril té 3,5 metres d'amplada i un voral d'1,5 metres i enllaça amb un nou carrer que s'ha construït seguint el planejament urbanístic de Sant Martí de Centelles i Centelles. La nova incorporació ja es va posar en servei l'agost passat per poder tancar l'antiga sortida i enllestir els treballs inclosos en el projecte.

De retruc, s'ha millorat el carril de desacceleració que permet l'accés des de la C-17 cap a l'Abella i Aiguafreda. Té una longitud de 125 metres, un carril de 3,5 metres d'amplada i un voral d'1,5 metres.

Els treballs també han implicat la demolició parcial del pas inferior que entronca amb el carrer Vic i la formació d'una nova intersecció en forma de T que connecta amb el carrer Cingles de Bertí, de la trama urbana de l'Abella. A més, la zona que ha quedat entre el nou carrer i la C-17 s'ha urbanitzat com un nou aparcament amb capacitat per a una seixantena de turismes.

Per fer les obres de millora d'aquest enllaç, s'ha utilitzat una combinació de la realitat augmentada i de la tecnologia Building Information Modelling (BIM). Segons expliquen fonts del Departament, això ha permès executar els treballs amb "un bessó digital que superposa la imatge de la càmera d'un dispositiu mòbil amb un model virtual en tres dimensions que conté tota la informació de l'obra" i ajudar a visualitzar parts que queden ocultes, com canalitzacions o instal·lacions soterrades.

Font: Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Els comentaris d'aquesta pàgina són moderats. Abans de visualitzar-se haurà de ser aprovat pel propietari del blog, pel que pot passar un cert temps abans no sigui publicat.

Post Top Ad

Your Ad Spot