Sota els cingles de Bertí el Vallès obre les ales, els núvols s'hi posen i... no se'n saben avenir!

Novetats

21/06/2022

Entren en funcionament dos nous radars de tram a la C-17 entre Aiguafreda i Figaró

El Servei Català de Trànsit (SCT) ha posat en funcionament a partir de divendres 17 de juny quatre nous radars de tram: dos a l'N-II a Figueres, concretament entre els municipis dels Hostalets i el Pont del Príncep, en ambdós sentits de la circulació, i dos més a la C-17 entre Aiguafreda i Figaró (sic) també en ambdós sentits, amb l'objectiu de reduir-ne la velocitat excessiva, així com la sinistralitat viària. Aquests sistemes de control de la velocitat responen a les directrius fixades en el Pla de seguretat viària (PSV) 2021-2023 i són una eina eficaç per assolir els objectius europeus de reducció de les víctimes.
 
Pel que fa al radar de la C-17 entre Aiguafreda i Figaró s'ha posat en marxa un radar de tram entre els quilòmetres 41,100 i 37,836 de la C-17 en sentit Barcelona que controla la velocitat dels dos carrils de la calçada al llarg de 3,264 km de longitud. L'altre cinemòmetre està ubicat en sentit Vic entre els quilòmetres 37,790 i 41,040 i controla també la velocitat dels dos carrils de la calçada al llarg d'un tram de 3,250 km de longitud. El límit màxim de velocitat permès en tot el tram controlat és de 80 km/h.
 
Amb aquesta ampliació de 21,499 quilòmetres més de la xarxa viària catalana equipada amb dispositius de control de velocitat, ja són 194,410 els quilòmetres de la xarxa viària catalana controlats per aquest sistema de velocitat mitjana. Amb aquests nous dispositius, el conjunt de la xarxa viària catalana ja té 38 radars d'aquest tipus instal·lats.
 
Aquest sistema de control de la velocitat mitjana funciona a través d'un equipament de reconeixement de matrícules situat a l'inici i al final del tram controlat, el qual mesura el temps de recorregut i en calcula la velocitat mitjana per determinar si s'ha superat el límit màxim de velocitat permès. Aquests cinemòmetres tenen l'objectiu de prolongar l'efecte de la reducció de velocitat durant diversos quilòmetres per fer un espai viari segur.
 
La velocitat excessiva és un dels principals factors concurrents de la sinistralitat viària. En cas d'accident, s'ha evidenciat que com més elevada és la velocitat dels vehicles, més alta és la violència de l'impacte, es redueix notablement l'efectivitat dels dispositius de seguretat passiva, com el cinturó de seguretat o el casc, i s'incrementa, per tant, el risc de mortalitat i de patir lesions amb seqüeles greus permanents. 
 
La presència dels radars està senyalitzada i la seva ubicació és pública, es pot consultar al web del Servei Català de Trànsit.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Els comentaris d'aquesta pàgina són moderats. Abans de visualitzar-se haurà de ser aprovat pel propietari del blog, pel que pot passar un cert temps abans no sigui publicat.

Post Top Ad

Your Ad Spot