El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha licitat les obres de la variant de la C-59 que permetrà alliberar del trànsit de pas l'interior de Sant Feliu de Codines, per un import de 48 MEUR. Aquesta actuació “millorarà la mobilitat, la seguretat viària i la traça urbana”, ha remarcat la consellera, Sílvia Paneque, i afavorirà “la qualitat de vida de la ciutadania”. Es preveu que les obres comencin la primavera que ve i tinguin un termini d'execució de 30 mesos.
Paneque ha emmarcat aquesta obra en les actuacions que la Generalitat està desenvolupant “per enfortir un eix vertebrador com la C-59, tot facilitant les connexions entre municipis i proporcionant trajectes més segurs i còmodes”. D'altra banda, ha posat en valor les polítiques del Govern per “oferir oportunitats de creixement Catalunya endins” i contribuir a un país “més equilibrat territorialment”.
La nova variant tindrà una longitud de quatre quilòmetres i discorrerà per l'oest del nucli urbà de Sant Feliu de Codines. En la major part del recorregut, la secció de la carretera és de dos carrils més un tercer carril en sentit Moià per a facilitar els avançaments en els trams amb més pendent. En la part amb menys pendent, la secció tindrà un carril per sentit.
Per afavorir la seguretat viària i evitar els xocs frontals, la variant comptarà amb un separador de fluxos entre els dos sentits de la circulació, format per una barrera de formigó. Cal remarcar com a elements constructius més rellevants un viaducte de 515 metres de longitud per a superar el sot de l'Ullar i un fals túnel de 120 metres de longitud a la zona de Can Bosc que podrà fer les funcions de pas de fauna i connector ecològic.
Les obres que ara es liciten inclouen la construcció de tres rotondes a nivell per a connectar amb la vialitat de l'entorn (carreteres de Gallifa i de Centelles), a més de la reposició de camins que donen accés a propietats adjacents. Amb la rotonda de la carretera de Gallifa, també es generarà un nou accés a Sant Feliu de Codines des de la nova variant.
En paral·lel, el Departament i l'Ajuntament estan treballant en un conveni per a l'execució per part de la Generalitat de mesures de millora i integració urbana de l'actual travessera de la C-59 i la seva posterior cessió a l'Ajuntament un cop entri en funcionament la futura variant.
Font: Sala de Premsa del Govern de la Generalitat de Catalunya.
Paneque ha emmarcat aquesta obra en les actuacions que la Generalitat està desenvolupant “per enfortir un eix vertebrador com la C-59, tot facilitant les connexions entre municipis i proporcionant trajectes més segurs i còmodes”. D'altra banda, ha posat en valor les polítiques del Govern per “oferir oportunitats de creixement Catalunya endins” i contribuir a un país “més equilibrat territorialment”.
La nova variant tindrà una longitud de quatre quilòmetres i discorrerà per l'oest del nucli urbà de Sant Feliu de Codines. En la major part del recorregut, la secció de la carretera és de dos carrils més un tercer carril en sentit Moià per a facilitar els avançaments en els trams amb més pendent. En la part amb menys pendent, la secció tindrà un carril per sentit.
Per afavorir la seguretat viària i evitar els xocs frontals, la variant comptarà amb un separador de fluxos entre els dos sentits de la circulació, format per una barrera de formigó. Cal remarcar com a elements constructius més rellevants un viaducte de 515 metres de longitud per a superar el sot de l'Ullar i un fals túnel de 120 metres de longitud a la zona de Can Bosc que podrà fer les funcions de pas de fauna i connector ecològic.
Les obres que ara es liciten inclouen la construcció de tres rotondes a nivell per a connectar amb la vialitat de l'entorn (carreteres de Gallifa i de Centelles), a més de la reposició de camins que donen accés a propietats adjacents. Amb la rotonda de la carretera de Gallifa, també es generarà un nou accés a Sant Feliu de Codines des de la nova variant.
En paral·lel, el Departament i l'Ajuntament estan treballant en un conveni per a l'execució per part de la Generalitat de mesures de millora i integració urbana de l'actual travessera de la C-59 i la seva posterior cessió a l'Ajuntament un cop entri en funcionament la futura variant.
Font: Sala de Premsa del Govern de la Generalitat de Catalunya.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Els comentaris d'aquesta pàgina són moderats. Abans de visualitzar-se haurà de ser aprovat pel propietari del blog, pel que pot passar un cert temps abans no sigui publicat.