San Bartomolé, siempre en primer término

En el Boletín de Información número 18 i 19 del Vespa Club Sabadell, publicat en els mesos de juny i juliol de 1961, hi ha la descripció de la imatge que actualment presideix l'ermita de Sant Bartomeu de Mont-ras o de les Vespes, a cavall dels municipis de Bigues i Riells i l'Ametlla del Vallès.

Textualment, l'escrit diu així:

Los ciudadanos de esta querida ciudad de Sabadell tuvieron oportunidad de admirar durante las pasadas festividades religiosas de Semana Santa y Pascua de Resurrección, y expuesta en un céntrico establecimiento, una imagen de San Bartolomé Apóstol, tallada en madera y de tamaño natural.

Magnífica obra de arte, debida a la inspiración del artista sabadellense y Socio de Honor del Vespa Club Sabadell Sr. D. Adolfo Salanguera y a la desinteresada colaboración de nuestro asociado Sr. D. Cristóbal Mafé. Esta Imagen, que ofrecen a los vespistas de toda nuestra Patria por mediación del Vespa Club de nuestra ciudad, para que en su día, previos los trámites eclesiásticos de rigor, podamos bendecirla y entronizarla. No es precismente una fiel reproducción de la Imagen que veneramos los vespistas españoles, en la Ermita de la Ametlla del Vallés, ya que el artista plasma sobre el elemento lo que la imaginación y la inspiración le dicta, pero sí es una imagen de San Bartolomé Apóstol, despellejado vivo, y teniendo a sus pies encadenado al demonio en forma de dañino animal silvestre. Vespa Club Sabadell agradece al artista y al amigo sr. Cristóbal Mafé el inapreciable obsequio y le promete que a partir de este momento nuestro más preciado ideal será la consecución de la bendición y la entronización de la Imagen.

La Vespa fou un escúter fabricat per primer cop l'any 1946 per Piaggio & Co, S.p.A., empresa dels germans Armando i Enrico Piaggio, que al llarg de la seva història va arribar a convertir-se en un mite per a moltes persones.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Els comentaris d'aquesta pàgina són moderats. Abans de visualitzar-se haurà de ser aprovat pel propietari del blog, pel que pot passar un cert temps abans no sigui publicat.

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com