dilluns, 24 de novembre de 2008

De Bigues a Sant Bartomeu

En els contraforts meridionals dels Cingles de Bertí hom hi troba la població de Bigues i en plena Vall Roja, a cavall dels termes municipals de l'Ametlla del Vallès i Bigues, s'hi aixeca l'ermita romànica de Sant Bartomeu de Mont-ras, o de les Vespes.

Us presento aquí el mapa de la ruta, amb el corresponent enllaç, i una gravació que va fer Santa Eulàlia Televisió, o el Canal SET pels de la zona, que és el trajecte entre l'església parroquial de Bigues i l'esmentada ermita de Sant Bartomeu, recorrent la Vall Roja, que ha estat el pretext per a incorporar aquesta excursió en aquest bloc.

Powered by Wikiloc

Sortim de l'església de Sant Pere de Bigues cap al carrer Camí de Puiggraciós, que puja cap al nord, per carrer de Sant Sebastià. Al costat de ca l'Isidre Nou, quan s'acaba l'asfaltat (km 1) prenem el camí que puja a l'esquerra, deixant l'indicador del cementiri de Bigues a la dreta. Aquest camí s'endinsa al bosc i va guanyant alçada per la Baga de l'Arbocer. Sense deixar-lo, i havent passat en trencall de can Collfred, s'arriba a un trencant (km 2.6) on deixarem el camí que baixa cap a can Bonfadrí i seguirem el de la dreta, que puja fortament, passant poc després per la Font de la Figuerota. Estem voltant la Vall Roja, dominada per l'ermita de Sant Bartomeu, que ja queda a prop. Arribem a can Bernat, on deixem el camí que baixa de front i seguim pujant a la dreta (km 3.4) fins arribar a l'ermita romànica de Sant Bartomeu de les Vespes (km 3.6).

Per tornar, desfem el camí fins a can Bernat on prendrem el camí que baixa a la dreta, el que hem desestimat a la pujada. Aquest camí ens condueix al fons de la Vall Roja, a la pista que ens duu a can Canals (km 4.9). Seguim aquesta pista cap a l'esquerra i ja no la deixarem fins a arribar al punt d'origen (km 7.7). En el trajecte cal destacar can Bori (km 5.9), amb un petit circuit ferroviari a la part posterior que es veu des del camí, i el Salt de Núvia (km 7.3), un lloc de referència en el llegendari local.

Dades de la ruta:
  • Distància aproximada: 7.7 quilòmetres
  • Durada aproximada: 2 hores (a peu)
  • Altitud mínima: 301 metres
  • Altitud màxima: 505 metres
  • Desnivell acumulat: +/- 263 metres
  • Mapa recomanat: Cingles de Bertí (Editorial Alpina)