L'Ajuntament de Figaró proposa que es pavimenti el tram de pista forestal entre la masia de l'Ullar i el santuari de Puiggraciós per poder disposar d'una via de sortida en cas que hi hagi una incidència important que talli la C-17, l'única via d'accés al poble tant des del nord com des del sud. La carretera de Montmany, codificada com BV-1489 i que gestiona la Diputació, està asfaltada fins poc abans de l'Ullar. Des d'allà, la circulació per la pista forestal fins a Puiggraciós és complicada si no és en tot terreny. Es tracta d'un tram de 2.274 metres amb un cost aproximat de 377.246,60 €, segons l'ajuntament, que diu que any rere any demana suport a les diferents administracions per executar-lo.
L'alcaldessa, Maite Carrillo, ja va traslladar la petició a la presidenta de la Diputació, Mercè Conesa, en una trobada que van tenir uns dies abans de l'accident d'un minibús al túnel de la C-17 que va tallar durant unes set hores la circulació en sentit sud. Aquest fet va col·lapsar el centre de Figaró perquè tot el trànsit en direcció Barcelona es va desviar per l'antiga carretera. Arran d'aquest fet, Carrillo va demanar una trobada amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull. Això també va provocar que la carretera de Montmany visqués una situació de col·lapse, ja que desenes de conductors que van fer servir els GPS per trobar una alternativa a la C-17 es van quedar atrapats en una via que per als turismes és un cul de sac.
L'alcaldessa entén que la millora del camí entre l'Ullar i Puiggraciós és la millor alternativa perquè el tram fins a l'Ullar està pavimentat. A més, permetria a Figaró "tenir un via d'accés amb cotxe a Puiggraciós". "Està al nostre terme municipal però per accedir-hi hem d'anar fins a l'Ametlla", recorda Carrillo. Amb tot, la proposta no es planteja per generar una via de pas habitual sinó per tenir una alternativa en moments puntuals. També defensa l'opció de la carretera de Montmany perquè la millora de camins per la vessant est —la del Montseny—seria més complexa perquè tot són pistes forestals.
En paral·lel, els ajuntaments de Figaró, la Garriga i l'Ametlla treballen perquè es pavimenti el darrer tram de la carretera de Puiggraciós des de l'Ametlla i l'aparcament del santuari. Ara, la carretera està asfaltada fins al límit de la zona urbanitzada de l'Ametlla, on comença el terme de Figaró. "Nosaltres no tenim capacitat inversora ni per demanar un préstec per fer aquesta obra", admet Carrillo, que valora el "treball en equip" dels tres ajuntaments per aconseguir recursos econòmics. Espera la implicació de la Diputació i també trucaran la porta del Consell Comarcal. Els tres alcaldes ja han fet la petició a la presidenta Conesa en una trobada a l'Ametlla. L'arquitecta municipal ja ha fet l'informe tècnic de l'obra.
Font: Ajuntament de Figaró i El 9 Nou.
L'alcaldessa, Maite Carrillo, ja va traslladar la petició a la presidenta de la Diputació, Mercè Conesa, en una trobada que van tenir uns dies abans de l'accident d'un minibús al túnel de la C-17 que va tallar durant unes set hores la circulació en sentit sud. Aquest fet va col·lapsar el centre de Figaró perquè tot el trànsit en direcció Barcelona es va desviar per l'antiga carretera. Arran d'aquest fet, Carrillo va demanar una trobada amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull. Això també va provocar que la carretera de Montmany visqués una situació de col·lapse, ja que desenes de conductors que van fer servir els GPS per trobar una alternativa a la C-17 es van quedar atrapats en una via que per als turismes és un cul de sac.
L'alcaldessa entén que la millora del camí entre l'Ullar i Puiggraciós és la millor alternativa perquè el tram fins a l'Ullar està pavimentat. A més, permetria a Figaró "tenir un via d'accés amb cotxe a Puiggraciós". "Està al nostre terme municipal però per accedir-hi hem d'anar fins a l'Ametlla", recorda Carrillo. Amb tot, la proposta no es planteja per generar una via de pas habitual sinó per tenir una alternativa en moments puntuals. També defensa l'opció de la carretera de Montmany perquè la millora de camins per la vessant est —la del Montseny—seria més complexa perquè tot són pistes forestals.
En paral·lel, els ajuntaments de Figaró, la Garriga i l'Ametlla treballen perquè es pavimenti el darrer tram de la carretera de Puiggraciós des de l'Ametlla i l'aparcament del santuari. Ara, la carretera està asfaltada fins al límit de la zona urbanitzada de l'Ametlla, on comença el terme de Figaró. "Nosaltres no tenim capacitat inversora ni per demanar un préstec per fer aquesta obra", admet Carrillo, que valora el "treball en equip" dels tres ajuntaments per aconseguir recursos econòmics. Espera la implicació de la Diputació i també trucaran la porta del Consell Comarcal. Els tres alcaldes ja han fet la petició a la presidenta Conesa en una trobada a l'Ametlla. L'arquitecta municipal ja ha fet l'informe tècnic de l'obra.
Font: Ajuntament de Figaró i El 9 Nou.
NO VULL VEURE ASFALT A PUIGGRACIÓS!
ResponElimina