Ahir, 5 de novembre de 2015, ens vam assabentar amb gran preocupació que han tancat la taquilla on es venien bitllets a l'estació de la Garriga. Sembla ser que l'ajuntament de la Garriga tampoc en tenia constància. Aquesta taquilla era gestionada pel personal del bar de l'estació, i segons hem pogut saber, Renfe els ha informat que deixa de remunerar-los aquesta tasca. De fet, en els darrers mesos hem assistit atònits a una reducció dràstica del “personal” (en cap cas personal de Renfe, sinó empleats de bar que venien bitllets).
L'eliminació de la venda per taquilla a la Garriga suposarà deixar sense servei una de les estacions més importants i amb més alfuència de viatgers de la línia R3. A partir d'ara, no es podrà reclamar de forma immediata la Devolució Xpress que els usuaris i usuàries es guanyen a pols perdent 15 o 20 minuts del seu preciós temps: s'haurà de seguir el laberíntic, lent i incert procés de reclamació per internet. Les màquines d'autovenda no garanteixen l'accessibilitat a la compra de bitllets per a tothom, ja no hi haurà cap tipus d'assistència per comprar-se el bitllet, no es podran canviar bitllets defectuosos ni adquirir determinats títols especials. Perdrem la ja escassa informació que s'oferia a l'estació.
D'aquesta manera, en comptes d'invertir i millorar una de les pitjors línies de rodalies de Catalunya, el que succeeix, tot i la pressió de col·lectius com el nostre, la Plataforma pels Trens Dignes de l'Ebre o la Mesa per la Defensa del Transport Públic entre d'altres, és un desmantellament tenaç de les precàries instal·lacions i serveis de la xarxa de Rodalies de Catalunya. En aquest sentit, hem de tenir present que el mes d'agost també s'eliminava la taquilla a l'estació de Balenyà, de manera que només 6 de les 20 les estacions de tren del tram de la R3 entre les estacions de La Garriga i Puigcerdà tenen venda de bitllets en taquilla a Osona i Ripollès (Vic, Torelló, Manlleu, Ripoll, Ribes de Freser i Puigcerdà).
Cal recordar que fa uns anys, la Garriga tenia cap d'estació, fet que era de gran utilitat per resoldre ràpidament problemes de senyalització i moltes d'altres incidències habituals en una estació de referència com la nostra. Posteriorment, es va eliminar aquesta figura i l'estació de la Garriga es va convertir en un bar, amb venda de bitllets per part del personal d'aquest establiment. Si no som capaços d'evitar l'eliminació d'aquest “servei”, entrarem en una nova etapa on perdrem encara més prestacions i farem un nou pas enrere.
El col·lectiu Perquè no ens fotin el tren farà tot el possible per evitar qualsevol retrocés en la prestació de serveis a la línia de Puigcerdà. Des del grup, també instem al ple de l'ajuntament de la Garriga, la Generalitat i la resta d'institucions a fer una queixa formal a Renfe i a exigir el restabliment del servei de venda per taquilla.
La Garriga 6 de novembre de 2015, Col·lectiu Perquè no ens fotin el tren.
Font del document aquí, a partir de la notícia del tancament de la taquilla de la Garriga publicada a El 9 Nou.
L'eliminació de la venda per taquilla a la Garriga suposarà deixar sense servei una de les estacions més importants i amb més alfuència de viatgers de la línia R3. A partir d'ara, no es podrà reclamar de forma immediata la Devolució Xpress que els usuaris i usuàries es guanyen a pols perdent 15 o 20 minuts del seu preciós temps: s'haurà de seguir el laberíntic, lent i incert procés de reclamació per internet. Les màquines d'autovenda no garanteixen l'accessibilitat a la compra de bitllets per a tothom, ja no hi haurà cap tipus d'assistència per comprar-se el bitllet, no es podran canviar bitllets defectuosos ni adquirir determinats títols especials. Perdrem la ja escassa informació que s'oferia a l'estació.
D'aquesta manera, en comptes d'invertir i millorar una de les pitjors línies de rodalies de Catalunya, el que succeeix, tot i la pressió de col·lectius com el nostre, la Plataforma pels Trens Dignes de l'Ebre o la Mesa per la Defensa del Transport Públic entre d'altres, és un desmantellament tenaç de les precàries instal·lacions i serveis de la xarxa de Rodalies de Catalunya. En aquest sentit, hem de tenir present que el mes d'agost també s'eliminava la taquilla a l'estació de Balenyà, de manera que només 6 de les 20 les estacions de tren del tram de la R3 entre les estacions de La Garriga i Puigcerdà tenen venda de bitllets en taquilla a Osona i Ripollès (Vic, Torelló, Manlleu, Ripoll, Ribes de Freser i Puigcerdà).
Cal recordar que fa uns anys, la Garriga tenia cap d'estació, fet que era de gran utilitat per resoldre ràpidament problemes de senyalització i moltes d'altres incidències habituals en una estació de referència com la nostra. Posteriorment, es va eliminar aquesta figura i l'estació de la Garriga es va convertir en un bar, amb venda de bitllets per part del personal d'aquest establiment. Si no som capaços d'evitar l'eliminació d'aquest “servei”, entrarem en una nova etapa on perdrem encara més prestacions i farem un nou pas enrere.
El col·lectiu Perquè no ens fotin el tren farà tot el possible per evitar qualsevol retrocés en la prestació de serveis a la línia de Puigcerdà. Des del grup, també instem al ple de l'ajuntament de la Garriga, la Generalitat i la resta d'institucions a fer una queixa formal a Renfe i a exigir el restabliment del servei de venda per taquilla.
La Garriga 6 de novembre de 2015, Col·lectiu Perquè no ens fotin el tren.
Font del document aquí, a partir de la notícia del tancament de la taquilla de la Garriga publicada a El 9 Nou.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Els comentaris d'aquesta pàgina són moderats. Abans de visualitzar-se haurà de ser aprovat pel propietari del blog, pel que pot passar un cert temps abans no sigui publicat.