Sota els cingles de Bertí el Vallès obre les ales, els núvols s'hi posen i... no se'n saben avenir!

Novetats

25/02/2015

L'Estat iniciarà les obres de desdoblament parcial (???!!!) de la línia de tren el 2016

Estació de Renfe, la Garriga (el Vallès Oriental, Catalunya)
El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila, ha anunciat a Barcelona que Adif licitarà aquest mes de març la redacció dels projectes constructius per desdoblar parcialment la línia de Barcelona a Puigcerdà i que les obres començaran el 2016. La inversió, 95 milions. L'anunci del conseller Sant Vila és fruit dels últims acords entre el govern de la Generalitat i el Ministeri de Foment, pels quals aquest dimarts ja es va anunciar l'inici de les obres de la nova connexió ferroviària amb l'aeroport del Prat.

Les obres de desdoblament parcial de la R3 preveuen actuar sobre tres trams del recorregut entre Montcada-Bifurcació i Vic, fins a un total de 25 quilòmetres. Dos són al Vallès Oriental, entre les estacions de Parets del Vallès i Granollers-Canovelles, i l'altre entre les de les Franqueses del Vallès i la Garriga; i un altre a Osona, aquest entre les estacions de Balenyà-Tona-Seva i Vic, el més llarg de tots tres, amb una llargada de 10,8 quilòmetres.

El cost previst de les actuacions s'enfila fins als 95 milions d'euros, una xifra lleugerament superior a la franja d'entre 60 i 70 milions que s'havia avançat en els primeres previsions d'inversió. Els tres trams que s'han prioritzat responen a aquells que poden garantir una millora més rellevant en la capacitat de la línia, amb freqüències de pas de 15 minuts. L'anunci del desdoblament de la R3 és el que s'esperava per abans d'acabar el 2014 després de l'acord que Foment i Generalitat havien signat el 2013 en relació a futures inversions per a la xarxa de Rodalies.

El conseller Santi Vila havia reconegut la seva frustració, fa uns dies, després de constatar que havia acabat 2014 sense novetats en els compromisos contrets per part de l'Estat. Una situació que els últims contactes han permès revertir, i que confirmarien l'esperança de la Generalitat en el sentit que un gir d'última hora permetria recuperar el calendari fixat en els acords de 2013.

Fonts: El 9 Nou i Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.

2 comentaris:

  1. Entre 2004 i 2014, les set estacions vallesanes (inclou Sant Martí de Centelles, que dóna servei a Osona) de la línia de tren de Vic (R3) han perdut un 9,12% dels passatgers que tenien, segons les dades facilitades per Renfe a EL 9 NOU.

    Les estacions de les dues poblacions més grans (Granollers i Mollet, on la R3 competeix amb la desdoblada línia de Sant Celoni) registren pèrdues significatives de viatgers: un 20,25% a Granollers-Canovelles (de 3.650 a 2.911) i del 15,56% a Mollet-Santa Rosa (de 4.075 a 3.441). A Parets, que no té estació a l’R2, la caiguda és inferior: del 9,31% passant dels 2.901 passatgers de 2004 als 2.631 que va tenir l’any passat. A les Franqueses, l’any 2014 van fer servir el tren un 24,26% més de viatgers al dia que l’any 2004 (puja de 709 a 881). També creix Figaró: de 189 usuaris diaris a 395. L’estació de la Garriga pràcticament manté les xifres: dels 2.311 passatgers de 2004 als 2.340 de 2014 (un 1,25% més). Sant Martí de Centelles cau un 16,25% (de 357 a 299).

    ResponElimina

Els comentaris d'aquesta pàgina són moderats. Abans de visualitzar-se haurà de ser aprovat pel propietari del blog, pel que pot passar un cert temps abans no sigui publicat.

Post Top Ad

Your Ad Spot